Stat Cap: 225
Skill Cap: 700.0
Healing
Bandajların yırtılma ihtimali maruz kalınan hasarın büyülüğüne bağlıdır.
Bandaj uygulama hızı dexe bağlıdır.
Bandaj kullandıktan sonra freezetime bitene kadar büyü atılamaz.
Zehiri tedavi etmek için skill sınırlaması yoktur, ancak zehiri tedavi edebilme ihtimali kişini healing anatomy skillerine ve maruz kaldığı zehirin gücüne bağlıdır.
Yaranın tedavisi için herhangi bir skill kısıtlaması yoktur. Bandaj başarılı olduğunda kişide zehir yok ise yara kapanır, ancak oyuncu ek hp kazanmaz.
Poisoning & Armslore
Poisoning becerisi poison büyüsünün etkisini belirler ve silaha zehir sürmenize yarar. Armslore becerisi silahlara zehir sürmek için ön şarttır. 2 el silahlara zehir sürülemez. Silaha zehir sürmek için gerekli şartlar:
Lesser Poison: 20.0 armslore & 20.0 poisoning
Normal Poison: 40.0 armslore & 40.0 poisoning
Greater Poison: 80.0 armslore & 80.0 poisoning
Deadly Poison: 100.0 armslore & 100.0 poisoning
Parrying
Vuruşları bloke etme şansı parrying becerisine ve kullanılan kalkanın kalitesine bağlı olarak değişir.
Parrying, reactive armor ve protection büyüleri ile beraber çalışmaz. Büyü atarken kalkan kullanılamaz, dolayısıyla mage ve warlock karakterler için uygun bir beceri değildir.
Parrying (PvM)
Elinde kalkan bulunduran ve parrying becerisi olan karakterler, sahipsiz yaratıklardan %70 daha az hasar alır. Böylelikle warrior’lar drake, wyrm gibi yaratıklara tek başlarına kafa tutabilirler. Bu bonus sadece herhangi bir affinity aktif iken çalışır.
Tactics & Combat (PvM)
80.0 ve üzeri tactics, 60 ve üzeri dex ve 80.0 üzeri combat (swordsmanship, fencing ya da macefighting) olan karakterler yaratıkların vuruşlarından (büyüler hariç) daha az hasar alır. Bu bonus sadece herhangi bir affinity aktif iken çalışır.
Evaluating Intelligence & Inscription
Tüm büyülerde evaluating intelligence ve inscription bonusu vardır. Bu beceriler ne kadar yüksekse karakterin yaptığı büyüler o kadar etkili olacaktır.
Focus
Focus becerisi her 5 saniyede focus / 20 kadar mana verir. Örnek olarak 100.0 focus becerisi her 5 saniyede 5 mana verirken, 20.0 focus becerisi her 5 saniyede 1 mana verir. Focus becerisi teachlendikten sonra otomatik olarak çalışmaya başlar ve kendiliğinden gain verir.
Wrestling
Wrestling becerisine göre darbe alan kişi maksimum %5 e kadar ıskalanır.
Stun bonusu için 80.0 anatomy ve 80.0 wrestling gereklidir.
Disarm için sadece 80.0 wrestling yeterlidir.
Magic Resistance
Maruz kalınan her türlü negatif büyünün etkisini düşürür (damage büyülerinin damage\’sini düşürür, stat düşüren büyülerin etkisini azaltır vb.).
Meditation
Saniyede dolan mana miktarı meditation becerisine göre belirlenir.
Anatomy & Tactics
Tactics ve anatomy becerileri silahların vereceği hasarlar üzerinde doğrudan etki eder. Anatomy becerisi aynı zamanda bonusların meydana gelme ihtimalini ve bandajların iyileştirdiği miktarı artırır.
Lumberjacking
Swordsmanship becerisine ait tüm baltaların verdiği hasarı %30’a kadar artırır.